یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

گروهی از مسافران معترض به تاخیر‌های همیشگی سامانه حمل و نقل ریلی آرژانتین، یک قطار را که تاخیر داشت در ایستگاه به آتش کشیدند.

مسافران خشمگین علاوه بر قطار با پرتاب سنگ، باجه بلیت‌فروشی را نیز منهدم کردند. هرچند مسئولان دستور پیگرد قانونی این افراد را صادر کرده‌اند اما آنها می‌گویند هر بار تاخیر قطار علاوه بر اتلاف وقت برایشان ضرر مالی در پی دارد؛

زیرا یک روز کاری را از دست می‌دهند. در همین حال یکی از مسافران در مصاحبه با خبرنگاران گفت: به دلیل تاخیر‌های مکرر قطار، در معرض اخراج از محل کارش قرار گرفته؛ چراکه دست کم 2 روز در هفته با تاخیر چند ساعته به محل کارش می‌رسد.  

طوطی سخنگو

نیوجرسی: ماموران پلیس برای چندمین بار در 10 سال اخیر در پی اطلاعات غلط همسایگان، در یک خانه را شکستند.

چندنفر از همسایگان در ساعاتی پس از نیمه شب با پلیس تماس گرفتند و اعلام کردندکه از خانه مجاورشان صدای یک زن می‌آید که در‌خواست کمک می‌کند اما پس از اینکه ماموران در محل حاضر شدند، هرچه در زدند پاسخی نشنیدند و به همین دلیل در را شکستند تا ببینند چه کسی کمک می‌خواهد ولی در کمال تعجب مشاهده کردند که در خانه کسی به جز یک طوطی سخنگو که صدای زنانه تقلید می‌کند، حضور ندارد.

این در حالی است که چندی پیش نیز ماموران پلیس به همراه  نماینده سازمان حمایت از کودکان در این خانه را شکستند.

ماجرا از این قرار بود که همسایگان اطلاع دادند صدای فریاد‌های دلخراش یک کودک از این خانه به گوش می‌رسد، در حالی که در واقع طوطی صدای کودک را تقلید می‌کرده است.

خلق اثر هنری با چوب‌پنبه

تیرانا: یک هنرمند آلبانیایی توانست برای سومین بار نام خود را در کتاب رکورد‌های گینس ثبت کند. این هنرمند 42 ساله برای ثبت رکورد خود از 200 هزار قطعه چوب‌پنبه استفاده کرد.

او این چوب‌پنبه‌ها را به رنگ‌های مختلفی رنگ‌آمیزی کرد و با قراردادن آنها کنار یکدیگر یک تابلوی بسیار بزرگ ساخت که تصویر مردی در حال نواختن گیتار را نشان می‌دهد. این تابلو 12 متر و 94 سانتیمتر عرض و 7 متر ارتفاع دارد.

گفتنی است که این هنرمند خلاق برای اینکه بتواند به همه نقاط این تابلو دسترسی پیدا کند از یک دستگاه بالابر  هدایت شونده استفاده کرد تا بتواند بدون به هم ریختن سایر چوب‌پنبه‌ها، قسمت های دیگر را طراحی کند.

این هنرمند در سال 2006 نیز توانست با ساختن تابلویی از ناخن مصنوعی نام خود را در کتاب گینس جاودانه کند. او با 500 هزار قطعه ناخن مصنوعی بزرگترین پرتره جهان را طراحی کرد. 

سوء استفاده از خودروی گران‌قیمت

لندن: یک تاجر ثروتمند اعلام کرد که از خودرویی که او نزد یک تعمیرگاه به امانت گذاشته بود، بیش از 27 بار به طور غیرمجاز استفاده شده است . این مرد که قصد داشت به ماموریت کاری برود، خودروی خود را برای معاینه فنی به یک تعمیرگاه برد.

اما هنگامی که از سفر بازگشت و برای تحویل گرفتن خودرو به تعمیرگاه مراجعه کرد، متوجه شد این خودرو بار‌ها روشن شده و کیلومتر‌ها با سرعت غیرمجاز رانده شده است.

این خودروی گران‌قیمت که به سیستم منحصر به فردی مجهز است نه‌تنها تعداد رانندگی‌ها بدون مجوز مالک خودرو را نشان داد بلکه خیابان هایی را که خودرو از آنها گذشته بود  نیز در حافظه رایانه مرکزی ذخیره کرده بود.

به گفته مالک خودرو در برخی از خیابان ها این خودرو سرعت بیش از حد مجاز داشته و به همین دلیل دادگاه باید سرنوشت جریمه‌هایی را که برای خودرو ثبت شده است ، مشخص کند.  

کد خبر 62740

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز